زمان آینده

زمان آینده : ساده | نزدیک | پیشین در زبان فرانسه | میانه | درس هفتم

غاز هرکلامی نام خدای یکتا، همواره می برم من نام مقدسش را … سلام و درود بر همه شما زبان آموزان … بله قراره که امروز زمان آینده در زبان فرانسه رو یاد بگیریم ؛ آینده در زبان فرانسه به سه زمان بخش بندی میشه : آینده ساده ، نزدیک و پیشین !

در آغاز بریم و با ساختار زمان آینده ساده آشنا بشیم …

زمان آینده ساده در زبان فرانسه

توضیحات بیش تر : آینده ساده از روی اسم مصدر ساخته می شود ؛ نکته ای که نیاز است بدانیم این است که همیشه در پایان ریشه بایستی حرف ” r ” بماند ؛ بنابراین اگر اسم مصدر آخرش به ” e ” پایان یافت ، خیلی راحت ” e ” را بر می داریم و نشانه های پایانی آینده ساده را می افزاییم.

زمان آینده ساده در زبان فرانسه

توضیحات بیش تر : چند تا آینده ساده بی قاعده هستند که از روی اسم مصدر ساخته نمی شوند که در بالا گفته ایم .

و اما آینده نزدیک در زبان فرانسه …

زمان آینده ساده در زبان فرانسه

توضیحات بیش تر : برای ساختن آینده نزدیک کافیست کارواژه aller را در زمان حال با توجه به فاعلتون صرفش کنین و بعدشم اسم مصدر رو بدون هیچ دگرگونی کنارش بیارین .

کاربرد آینده ساده

زمان آینده

توضیحات بیش تر : از زمان آینده ساده به دو جهت می توان استفاده کرد ، یکی برای گفتن کاری که قراره اتفاق بیفته حالا یا به همین زودیا یام نه شاید حالا حالا ها طول بکشه که اتفاق بیفته و دوم اینکه اگه خواستیم یه دستور یا فرمانی رو بگیم می تونیم از این زمان استفاده کنیم .

کاربرد آینده نزدیک

آینده نزدیک

توضیحات بیش تر : آینده نزدیک رو می توان در دو جا به کار برد ، یکی هنگامی که بخوایم روی اتفاقی که قراره خیلی زود  انجام بشه و نتیجشو خواهیم دید استفاده اش کنیم و دومین کاربردش هم وقتیکه می خوایم از یه برنامه و پروژه ای که قراره برنامه ریزی کنیم و بهش برسیم ، میشه این زمان را به کار برد.

نشان دهنده های زمانی

زمان آینده

و در پایان … آینده پیشین

زمان آینده

توضیحات بیش تر : آینده پیشین ، که به عنوان یک جمله وابسته ، جمله ای که اصلی نیست و به زمان جمله اصلی وابسته است ، استفاده می شود و هنگامی از این زمان استفاده می شود که قرار است تو کار در آینده اتفاق بیفتد و آینده ای که مقدم و پیشین است را از این زمان استفاده کرده و کارواژه دوم را از آینده ساده استفاده می کنیم . برای ساخت آن هم کافیست کاواژه کمکی être یا avoir را در زمان آینده صرف کنیم و کارواژه را به صورت اسم مفعول در بیاوریم .

چنانچه دیدگاه یا پرسشی در رابطه با این مقاله دارید ، راحت باشید ، بپرسید !

No data was found

دیگر مقالات و آموزش های زبان فرانسه