آموزش حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه

حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه | درس سوم | نوآموز

با سلام به همه شما دوست داران زبان فرانسه ، حالتون خوبه ؟! منم خوبم ممنون !!! خب پیش از آغاز درس تازه که حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه هستش تا الان ضمایر فاعلی و حروف تعریف معین رو یاد گرفتیم و فهمیدیم که به طور کلی پیش از اسم حرف تعریف میاد !!

چرا می گیم به طور کلی خب یه شرایطی هم هست که می تونه پیش از اسم حرف تعریف نیاد که خب فعلا مناسب سطح شما نیست ! گفتم که اگه جایی این حروف رو ندیدین ! نگین منم سواد نداشتم و فرانسه بلد نبودم و به شما اشتباهی می گفتم ! خب به هر حال … در این نشست می خواهیم حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه  را فرا بگیریم !!

اگه شما حروف تعریف معین را فرا گرفته اید که مطمئنم یادگرفته اید دقیقا حروف تعریف نامعین ، واژگون آن ها است . شما هنگامی که اسمی برایتان ناشناخته است ، از این حروف تعریف پیش از اسم استفاده می کنید . توجه داشته باشید که تعیین نوع و صفات یک اسم دلیلی بر شناخته بودن آن اسم نمی باشد. مثلا : یک قایق آبی ، آبی بودن که یک صفت است دلیلی بر استفاده از حرف تعریف معین نیست و واژه یک در یک قایق آبی نشانگر آن است که قایق نامعین(ناشناخته) می باشد و نیاز است تا از حرف تعریف نامعین استفاده شود. (un bateau bleu)

حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه

حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه

خب اینم از این حروف محترم و محترمه !! حروف تعریف نامعین هم مانند حروف تعریف معین ، به جنسیت و شمار اسم بستگی دارند یعنی بسته به این که اون اسم مذکر باشه یا مونث ، مفرد باشه یا جمع ، دگرگون می شوند ! بنابراین :

اگر اسم ، مذکر باشد ، پیش از اسم un را قرار می دهیم . 

اگر اسم ، مونث باشد ، پیش از اسم une را قرار می دهیم . 

اگر اسم ، جمع بود ، چه مونث و چه مذکر ، des را پبش از اسم قرار می دهیم. 

 

خب ، یه چیزو بگم ! برای شما سطح اولی ها  ( من خودم مطمئنم سطحم از شما بالاتره ! ) فعلا برای اینکه بدونیم اسم ما مذکره یا مونث ، به فرهنگ واژگان بازمی گردیم و از این کتاب باارزش کمک می جوییم !! ولی بعدنا یه روش هایی هست که می تونیم از اونا استفاده کنیم و بگیم که اسممون مذکره یا مونث ! ولی میدونم چون خیلی دوست دارین یاد بگیرین !! برای دست گرمی ! یه دونه رو میگم !!!

اگر اسمی به tion – پایان یابد ، 99 درصد موارد ! و کمی هم بیش تر ، آن اسم ، مونث می باشد !!

واژه ” کلکسیون ” که یک واژه بیگانه است و البته فرانسوی ! collection   ، چون به tion  پایان یافته ، پس به شکمون اعتنا نمی کنیم و میگیم که یک واژه مونث می باشد !!

حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه

 

خب … اینم یه نکته ! خوب بود ؟!! … خدا رو شکر …  از بحث اصلیمون دور نشیم !! یادتون هست تو کتاب فارسی می گفتند ” مردی آمد ” و می گفتند که ” ی : نشانه نکره بودن می باشد. همین ” ی ” در زبان پارسی برابر حروف تعریف نامعین در زبان فرانسه می باشد .

[responsivevoice voice=”French Female” buttontext=””] Un homme est venu. [/responsivevoice] | مردی آمد

چون آن مرد برای ما ناشناخته و ناآشناست، از حرف تعریف نامعین و چون واژه homme ، مذکر می باشد و یک نفره ، بنابراین از حرف تعریف نامعین Un استفاده می کنیم .

un homme | une femme | un infirmier | une infirmière | des ouvriers | des femmes

مردی | زنی | پرستاری | پرستاری(مونث) | کارگرانی | خانم هایی

| نمونه هایی برای یادگیری بیش تر …

[responsivevoice voice=”French Female” buttontext=””] J’ai une bonne idée.  [/responsivevoice] من یه ایده خوب دارم

[responsivevoice voice=”French Female” buttontext=””] j’ai besoin d’une chaise pour m’asseoir. [/responsivevoice] من برای نشستن صندلی ای می خوام

[responsivevoice voice=”French Female” buttontext=””] La photo en haut montre un champ de lavande. [/responsivevoice] عکس بالا یه کشتزار لاوندار ( اسطخودوس ) رو نشون میده

[responsivevoice voice=”French Female” buttontext=””] il y a des gens dans la rue. [/responsivevoice] افرادی توی خیابون اند

خب ، امیدوارم این آموزش هم راحت یادگرفته باشین !

یه چیزی رو هم بگم ، unune ، به معنی ” یک ” هم می باشند.

| چکیده : اگر اسمی برای ما ناشناخته باشد ، پیش از اسم ، حرف تعریف نامعین قرار می گیرد . این حرف تعریف نامعین وابسته به جنسیت اسم و شمار آن می باشد .

خدانگهدارتون .

چنانچه دیدگاه یا پرسشی در رابطه با این مقاله دارید ، راحت باشید ، بپرسید !

پگاه محبی :
با سلام خدمت شما زبان آموز گرامی ، در رابطه با پرسش شما ، در زبان فرانسه یک واژاک(=اصطلاح) ی داریم : avoir besoin de که پس از besoin واژه de یا اگر با یک واکه صدا دار اغاز شد از، 'd آن را به کار می بریم . موفق باشین .
Arefahmadi :
سلام ببخشید d une chaise حرف d از کجا آمد و برای چیه؟ ممنون از شما
پگاه محبی :
با سلام خدمت شما زبان اموز گرامي ! وقتي ميگيم طرف " يه ماشين ژيان " داشت ، و در ان محل دو تا ماشين ژيان هم بودش ، ميشه بگين آيا الان فهميدين منظورم من کدوم يکي بود با ان که من نوع ماشين رو هم براتون گفتم ؟! و يا در نمونه خودتان ، " يه کشتزار لاوندر " ، فرض کنيم میگممن یه کشتزار لاوندار دارم ! اما تو کدوم منطقه ؟ شاید اصلا چندین چندين کشتزار لاوندر در اونجا باشه و منم ميگم يه کشتزار لاوندر ، و نوعشم بهتون گفتم ميشه بهم بگين منظور من کدوم يکي اش بوده ؟! بنابراين ، تعيين کردن نوع يک چيز ، نشانه معرفه بودن ان اسم نميتواند باشد و در نمونه ما ، La photo en haut montre un champ de lavande. خودمان داريم مي گوييم که عکس بالا ، يک کشتزار لاوندر است اما میشه بگین کدوم کشتزار لاوندر در روی این کره زمین منظور من است و شما هم می دونین ؟ " . (دوتا چيز هم درگوشي بگم ! يک : اگه اسمي رو دفعه اول نکره آورديم واس دفعه هاي بعد ديگه بايستي حرف تعريفش رو " معين بياريم " . دو : به طور کلي ما در زبان پاری هم زیاد از حروف نکره که " یک = یه " هستش استفاده می کنیم و صد البته در زبان های دیگه هم استفاده میشه و خیلی خودتون رو دگیر نکنین چرا که همه چیز در یادگیری گرامر نیست ! ) یه پرسشی هم که خیلی از زبان آموزان از من می رسند اینکه : مثلا " یه ماشین ژیان قرمز ! و دو تا ماشین ژیان هم اونجا باشه و فرض کنیم یکیشون قرمزه بازم حرف تعریف نکره است ؟! پاسخ آری است ! چرا ؟! چون وقتی داره به شما میگه " یه ماشین ژیان قرمز تو پارکینگه " معلومه که برای شما بار اوله که داه میگه همچین ماشین هست و شمام تاحالا ندیدنش پس صد ابته که اون اسم (= ماشین ژیان قرمز) براتون ناشناخته است و وقتی می روید ان جا ، دیگر برایتان شناخته شده می شود و مثلا زنگ می زنین به طرف و میگین :" ماشین را ( و حرف تعرف معین می اوریم ) را پیدا کردم ، حالا چیکار کنم ؟ " امیدوارم جواتون رو گرفته باشین . موفق باشین گلم ! :)
مریم :
سلام و مرسی برای تدریس حروف تعریف نامعین. من برای اینکه بتونم بهتر تشخیص بدم اسم شناخته نشده چه اسمی هست، به صفحه شما سر زدم. اما با این توضیحات هم کاملا متوجه نشدم اسم شناخته نشده رو چطور تشخیص می دن؟! اگر می گیم "یه کشتزار لاوندر" آیا این کشتزار که مخصوص پرورش لاوندر هست ، کشتزار رو مشخص/شناخته شده نمی کنه؟ و نباید برای کلمه کشتزار از حرف تعریف معین استفاده بشه؟ مرسب که جواب می دید. مریم
پگاه محبی :
سلام ، ممنون از لطفتتون ، من فایل ها رو چک کردم مشکلی نداره ! متاسفانه سایت فیلتر شده شاید به این خاطر باشه ! که البته بعید می دونم ! صفحه رو دوباره لود کنید ، شاید به این خاطر باشه و البته دانلود منیجرتونم هم کلا بسته باشه ! امیدوارم مشکلتون حل شده باشه ! روزتون خوش خدانگهدارتون
سارا :
سلام من بی نهایت سپاسگزارم برا سایت خوبتون فقط بعضی از فایل های صوتی کار نمی کنن برا این درس فقط یکی شون کار می کنه ممنون میشم چک فرمایید. سایتتون عالیه عالی بازم ممنونم
پگاه محبی :
سلام و ممنون ، تو این درس من چک کردم ، هیچ کدوم غیر فعال یا خراب نبودند !! بقیه دوستان هم چیزی نگفتند !!! منظورتون کدوم فایله ؟
Hassna :
با سلام و تشکر فراوان از خانم استادمحبی، ببخشید بغعض از فایل های صوتی آموزشی تون غیر فعالند. با سپاس فراوان!
سمیه :
خیلی خیلی ممنون .
امید :
ممنون و خسته نباشین.
Naser :
merci beaucoup

دیگر مقالات و آموزش های زبان فرانسه