اسم فاعل در زبان فرانسه

به نام آنکه وجودم زوجودش شده موجود ؛ سلام … تو نشست پیشین ما به طور کامل با زمان آینده آشنا شدیم و تو این نشست قراره که با اسم فاعل در زبان فرانسه یا همون Le participe présent اشنا بشیم …

اسم فاعل در زبان فرانسه

توضیحات بیش تر : یک کارواژه در زبان فرانسه دو وجه اسمی دارد : اسم فاعل و اسم مفعول. از اسم فاعل برای ساختن اسم مصدر و از اسم مفعول برای ساختن زمان های کمپوزه(گذشته) و وجه مجهول استفاده می شود .

برای ساختن اسم فاعل ، حتما بایستی زمان حال ساده اخباری را بلد باشین ؛ برای به دست آوردن اسم فاعل ، کافیه کارواژه رو در سوم شخص جمع حال اخباری ببرین و بعد نشانه صرف رو (ons) بردارین و پایانه (ant) را بیافزایین. اسم فاعل همیشه ثابته و دگرگون نمیشه.

و اما کاربرد اسم فاعل در زبان فرانسه

اسم فاعل در زبان فرانسه

توضیحات بیش تر : اگر اسم.فاعل را به همراه حرف “en”  بیاوریم ، در این صورت “اسم مصدر ” را ساخته ایم. ساختار اسم مصدر به همراه یک کارواژه دیگر در ادامه جمله ، بیان گر دو کاری است که دارند همزمان اتفاق می افتند که حال این اسم مصدر و آن کارواژه دیگر یا دارد همزمانی دو کار رو نشان میدهد یا به کار گیری دو روش را در یک بازه زمانی ! مثلا در نمونه اول ژغالدین دارد تکالیفش را انجام می دهد (انجام دادن =کارواژه ) در حالی که داره به دیسک مورد علاقه اش هم گوش میدهد (اسم مصدر). یادتان هم باشد که اسم مصدر و آن کارواژه دیگر هر دو به یک کنا(فاعل) برمی گردند که دارد همزمانی دو کار را نشان می دهد .

خب اینم از این درسنامه ، خیلی کم اما مفید ؛ تا یک نویسه تازه خدانگهدارتون.

چنانچه دیدگاه یا پرسشی در رابطه با این مقاله دارید ، راحت باشید ، بپرسید !

No data was found

دیگر مقالات و آموزش های زبان فرانسه