آموزش دقیق الفبای زبان فرانسه

آموزش دقیق الفبای زبان فرانسه | درس صفر | نوآموز

با سلام به همه ی شما زبان آموزان فرانسه ؛ من پگاه محبی ، تلاش دارم تا با کمک خودتون ، زبان فرانسه سطح مبتدی را آغاز به کار کنم . در اولین نشستمون قراره که با الفبای زبان فرانسه آشنا بشیم . در ابتدا گفتن چند مطلب نیاز است که بگویم …

شروع اصولی هر زبانی بسیار مهم تر از ادامه آن است. دقت کنید و سبک یادگیری خودتان را پیدا کنید ؛ به خودتان نگاه کنید و ببینید شما چه نوع زبان آموزی هستید؟

آیا فردی بصری (Visual) هستید که مطالب را به کمک تصاویر، خیلی بهتر و سریع تر یاد می گیرد؟
آیا فردی شنیداری (Auditory) هستید که به کمک فایل های صوتی بهتر می آموزد؟
آیا جنبشی (Kinesthetic) هستید یعنی از طریق تعامل با دیگران و در کلاس بهتر یاد می گیرید؟

الفبای زبان فرانسه

در بسیاری از کلاس های آموزش زبان فرانسه، بیشتر به جنبه گفتاری پرداخته می شود و از جنبه مهم نوشتاری غافل می شوند.

تجربه ثابت کرده است که بسیاری از افراد و کودکان در کلاس نمی توانند تمرکز کنند یا موارد برهم زننده تمرکز زیاد است یا نمی توانند مطالب را برای بار اول یاد بگیرند و بار دوم هم کسی نیست که به آنها آموزش دهد. ضمنا خیلی ها ، وقت کلاس رفتن را ندارند. برای حل مشکلات فوق می توان از تارنما های اموزش زبان فرانسه و استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان فرانسه نیز استفاده کرد.

تارنمای سلام زبان فرانسه ، تلاش خود را کرده است تا شما را در هر  روشی که بهتر زبان را فرا می گیرید ، کمک کند و منابع آن روش را در اختیارتان قرار دهد . تارنما تلاش کرده است تا تنوع منابع داشته باشد چنانچه در تارنما بگردید می توانید از فیلم و سریال گرفته تا کتاب داستان و موسیقی را پیدا نمایید.

در همه زبان ها ، برای آغاز به کار ، نیاز است تا با حروف الفبای آن زبان آشنا بشویم تا بتوانیم واژه ای را درک و بفهمیم ؛ در این زبان ، حروف الفبا کمی متفاوت اند .

الفبای زبان فرانسوی کمی برای زبان آموزان دشوارتر از زبان های دیگر است (عمدتا بخاطر تلفظ متفاوت، که معادل فارسی برای شان نداریم و کمی هم نکات تلفظی آن که با تکرار و تمرین آسان می شود یا مثلا اینکه برخی حروف وقتی آخر کلمات قرار بگیرند بی صدا هستند و تلفظ نمی شوند ) .

نکته : تا با همه قواعد تلفظ آشنا نشدید و تلفظ صحیح واژگان را فرا نگرفتید ، شروع به حرف زدن نکنید که اگر پلی که دارید می سازید ، سنگ بناش خراب باشه ، تا آخر خراب می چینید و اصطلاح عامیانه اش هم این میشه که دیگه تلفظ آن واژه سر زبونتون می افتد و دیگر نمی توانید آن را درست کنید .

آموزش الفبای زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسه از دید شکل الفبایی کاملا شبیه حروف لاتین زبان انگلیسی می باشد ، حتی ترتبیش ، تنها تفاوتش توی تلفظ حروف است که در ادامه با این حروف آشنا می شویم.

الفبای زبان فرانسه

خب پس از گوش دادن به حروف الفبای زبان فرانسه ، نیاز است تا با قواعد دستوری تلفظ حروف الفبای زبان فرانسه آشنا بشویم .

در ابتدا نیاز است که بگوییم ، از شما انتظار نمی رود تا همه ی قواعد و نکاتی که در ادمه خواهید دید را یاد بگیرید ، چرا که کم کم با تمرین و تکرار ، ملکه ذهنتان خواهد شد و هدف اصلی الان این است که با تفاوت های تلفظی در زبان فرانسه آشنا بشویم .

تقریبا تمام حروف بی صدا در آخر کلمات تلفظ نمی شوند، به جز حروف C, R, F و L .

در زبان فرانسه ، ترکیب حروف ، صدای متفاوتی را ایجا خواهد کرد ، که به بررسی همه این ترکیبات می پردازیم و باز هم می گوییم که قرار نیست ، همه ی این نکات را یک دفعه یاد بگیرید بلکه نیاز است تا چندین بار بازخوانی شود .

در پایان ، هنگامی حداقل یک بار به تلفظ حروف الفبای زبان فرانسه گوش دادید..این پویانمایی را تماشا کنید تا چگونگی صحبت کردن در این زبان آشنا بشوید.

امیدواریم ، که به خوبی با حروف الفبای زبان فرانسه آشنا شده باشید ، اگر هر گونه پرسشی در این رابطه دارید ، می توانید با گذاشتن نویسه ( کامنت ) در این نوشته ، پاسخ خود را در رابطه با این پست بگیرید . تا پست آینده ، خدا نگهدارتون .

پایان حروف الفبای زبان فرانسه !!!

چنانچه دیدگاه یا پرسشی در رابطه با این مقاله دارید ، راحت باشید ، بپرسید !

کوثر :
خیلی خیلی ممنون از شما خانم پگاهی ، واقعا رف ندارین ! از همه زحماتتون تشکر می کنم و آرزوی موفقیت برایتان دارم .
پگاه محبی :
سلام خوشحالیم که تونستیم برای یادگیری شما زبان آموز عزیز گامی ناچیز برداریم. براتون آرزوی موفقیت دارم
پریماه ستوده :
سلااااااام انقدر خوشحالم از پیدا کردن اینجا که نمیدونم چجوری بگم ممنون بابت وقتی که گذاشتین قدرشو میدونم و براتون آرزوی بهترین لحظه ها رو دارم
پگاه محبی :
با سلام ؛ در رابطه با مشکل شما ، اموزش مبتنی بر فایل فلش می باشد که برای اجرا نیازمند فلش پلیر می باشد و ظاهرا که شما با مرورگر کروم تلفن همراه به این صفحه وارد شده اید که عملا هیچی نمایش داده نمی شود و چنانچه با مرورگر ویندوز (کروم،موزیلا ) وارد شوید مشکلی نخواهید داشت (البته با نصب و اجرای فلش پلیر مرورگر مورد نظر!) ؛ اما ... با توجه به آنکه ما به دنبال بهترین حالت برای یادگیری زبان اموزان هستیم درحال به روز رسانی این درسنامه مهم هستیم و تا یک روز آینده از تاریخ پاسخگویی به این نویسه با به روزرسانی و رفع مشکلات فایل فلش پیشین در خدمت شما خواهیم بود ، از شکیبایی شما بی نهایت سپاس گذاریم .
lida :
سلام وقتتون بخیر. من به تازگی با سایتتون اشنا شدم و تازه الانم درس صفر رو شروع کردم. پنجره ای که اشاره کرده بودین دکمه پایین رو بزنیم برای من اصلا همچین پنجره ای نیومد. از زحماتتون برایبه اشتراک گداشتن اطلاعات و تجربیاتتون با ما خیلی تشکر میکنم🙏🌸
سعیده :
ممنون منم همین مشکل رو داشتم ، ممنونتون
پگاه محبی :
سلام ، ببخشین که الان دارم جوابتونو میدم :| مشکلتونو به مدیر گفتم ، و همینکه پاسخ دادند منم براتون پاسخشو فرستادم ! تست بفرمایین ، درست شد ؛ موفق باشین :)
Adisa :
سلام ممنونم ولی برای من این پنجره باز نمیشه 😭 من نمیتونم برم کلاس زبان ولی اینجا هم شانس نداشتم
پگاه محبی :
با سلام ! تست کردم درسته ! اگه تو گوشی تون باز نمیشه نیازه که از مرورگری استفاده کنین که از فرمت فلش پشتیبانی کنه !
sarah :
ادرسی که برای یادگیری ترکیبات حروف الفبا گذاشتید باز نمی شه
پگاه محبی :
خواهش می کنم :)
پگاه محبی :
خواهش می کنم نظر لطفتونه
سارا :
خیلی خیلی خوب و زیبا بودش ولی ای کاش میشد می تونستیم دانلودش کنیم ! به هر حال خیلی ممنون از آموزشتون !
هدایت :
واقعا عالی بود واقعا این جور اموزش تنها می تونم بگم واقعا عالی بودش ! خسته نباشین
پگاه محبی :
ممنون از شما عزیزم ، شما تو تک تک مراحل زندگیتون موفق باشین .
فاطمه السادات :
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی ، واقعا تدرسی بی نظیر و زیبایی بود ، ان شاالله که همیشه موفق باشین .
sahebam :
سلام ممنون از این آموزش کامل... فقط اگه بشه فایل های هر درس خصوصا این قصه ها و جملات مرتبط رو تو فایل PDF هم تو سایت ارائه بدین که بشه خارج از فضای اینترنت هم مطالعه بشن خیلی خوب می شد. بازم از زحماتتون کمال تشکر رو دارم... همیشه شاد باشید و سلامت
نسرین :
خواستم منم تشکر کنم که دارین از اول زبان فرانسه رو آموزش میدم ، خیلی ممنون امیدوارم همین جوری ادامه بدین
sepideh :
آموزش عالی بود ، دست آقای جلم هم درد نکنه !! و دست همتون درد نکنه ! خسته نباشین
sia :
سلام و خسته نباشید ، عالی بود
نگین :
سلام منم خواستم بگم واقعا عالی بود ، خیلی ممنون و موفق باشین .
hossein :
با سلام و خسته نباشید ، عالی بود ، همین جوری ادامه بدین ! خدانگهدارتون
ثمین :
سلام من تازه امرزو با سایتتون آشنا شدم ، چقد شما غریب بودین !!!! واقعا ساییتون حرف نداره موفق باشین . خدانگهدارتون
علی :
ممنون و عالی ، خسته نباشین
taherh :
سپاس و خسته نباشید از زحماتتون .
Ati :
خیلی خیلی عالی ، خسته نباشین .
سمیه خانم :
خیلی ممنون و خسته نباشین ، عالی بود .
پگاه محبی :
سلام ، خواهش می کنم از لطفتون ، بنده در جایگاه استادی نیستم ، من هم یکی مثل شما هستم که یه خورده زبان فرانسه ام بهتره ، همین .
Hassna :
با سلام خدمت استاد خانم محبی درس صفر گیرا و قشنگ ارائه شده بود. با سپاس فراوان سلطانی
پگاه محبی :
سلام و ممنون از لطفتتون ، فعلا می تونین از منوی بلاگ / نوآموز / آموزش دسترسی داشته باشین ، اما به زودی تغییراتی خواهیم داشت که راحت تر دسترسی داشته باشین . موفق باشین و خدا نگهدارتون .
پگاه محبی :
سلام ، ببخشین دیر شد ؛ خوش باشین و موفق.
Omid :
خیلی خیلی ممنون ، داشتم من امید ناامید میشدم که پس کی می خواهید از پایه پایه شورع کنین ؟خسته نباشین
Hassna :
با سلام و تشکر از زحمت های شما برای آموزش زبان فرانسه؛ خواستم ببینم لیست بقیه دروس رو باید از کودوم قسمت سایت باید پیدا کنم؟

دیگر مقالات و آموزش های زبان فرانسه