چند واژه برای روان صحبت کردن زبان فرانسوی نیاز است که بدانیم ؟!

چند واژه برای روان صحبت کردن زبان فرانسوی نیاز است ؟

چند واژه برای روان صحبت کردن زبان فرانسوی نیاز است تا بتوانید این زبان را صحبت کنید ؟

1000 ، 12.5000 ، 504 و …

چندتا واژه فکر می کنید نیاز باشه تا بتوانید 80% متن های فرانسوی را بلد باشید بفهمید ؟! پاسخش شاید شما را شگفت زده کنه !!

چند تا واژه در زبان فرانسه وجود دارد ؟

پاسخ به این پرسش واقعا پیچیده است !

برای آغاز ، دیدگاه شما از یک واژه چیه ؟! برخی واژگان چندین معنی دارند ! برای نمونه ، واژه plus را بپندارید ! این واژه در جایی به معنای ” بیش تر ” و در جای دیگر به معنای ” نه دیگر بیش تر ! ” می باشد !!!  و این فقط یک نمونه هستش .

Le Grand Robert de la langue française ، یکی از بزرگ ترین فرهنگ واژگان فرانسوی ، دارای 100.000 واژه و 350.000 معنی است.

این آمار به این معناست که هر واژه به طور میانگین ، دارای 3 معنی می باشد .

وحشتناکه ! مگه نه ؟!!

خوشبختانه لازم نیست که شما همه واژگان و معانیشان را برای اینکه فرانسوی را روان حرف بزنید ، یاد بگیرید !!!

برای نمونه ، شما زبان مادری خودتون را خیلی راحت حرف می زنید ، اما اگر شما یک فرهنگ واژگان پارسی را باز کنید و یک واژه را در آن بگردید ، خواهید دید که افزون بر معنی آن واژه ای که شما می دانستید ، معنی های دیگری هم وجود دارند که شما نمی دانسته اید و حتی در آینده هم به دردتان نخواهد خورد !!

همین قضیه در زبان فرانسه هم درست است !

چند تا واژه نیاز است تا بتوانیم زبان فرانسوی را روان صحبت کنیم ؟

بنابر l’encyclopédie Incomplète ، همین 600 واژه فرانسوی ، 90% از واژگان مورد استفاده در متون رایج زبان فرانسه را نشان می دهد . این تعداد البته که خیلی کمه و شما نمی توانید با این تعداد واژه محدود همه چیز رو بفهمید .

اما این تعداد کافیه تا بیش تر آن چه که مردم درباره اش در هر وضعیتی حرف می زنند و می نویسند ، بفهمید . در حالی که شما برای سفر کردن به فرانسه و سفارش غذا در رستوران به واژگان اندکی نیاز دارید ، شما به هزاران واژه نیاز دارید تا به طور کامل ، همه نکات دقیق و ظریف شگفت آور زبان فرانسه را بفهمید .

اینجاست که اصول ویلفردو به کارمون میاد !

ویلفردو پارتو یک اقتصاددان ایتالیایی بود که معروف به اصولی است که وی فرموله کرده است، همچنین به عنوان قانون 80-20 شناخته می شود.

که اگر ما این اصول را درباره زبان ها ، اعمال کنیم ، اصل پارتو میگه : 20% واژگان در 80% گفتگو ها ، به کار برده می شود . این اعداد و ارقام کاملاً دقیق نیستند ما چیزی مهمی را برایمان برجسته می کنند :

شما بایستی اینو اولویت بندی کنید تا بیش ترین واژگان کاربردی زبان فرانسه را یاد بگیرید چرا که آن ها ، واژگانی اند که در 80% گفتگو های بین افراد مشاهده خواهید کرد .

که در زبان فرانسه ، آن 600 واژه کاربردی ، در بیش از 90% گفتگو ها به کاربرده می شود.

چرا دانستن بیشترین واژگان کاربردی زبان فرانسه کافی نیست ؟

همان گونه خودتان استدلال می کنید ، دانستن یک لیست از واژگان ، برای این که بتوانید زبان فرانسه را روان صحبت کنید کافی نیست و حق هم با شماست .

دانستن واژگان زیاد فرانسوی هم بی فایده است اگر ندانید چه طور آن واژگان را به کار ببرید و با آن ها جمله بسازید . به همین خاطر هم من همیشه میگم : جمله یاد بگیرید و نه واژه !! به این ترتیب شما می دانید که چگونه از کلمات در شرایط واقعی استفاده کنید و همزمان با دستور زبان فرانسوی نیز استفاده می شود. حال آیا باز هم از خودتان می پرسید که چند واژه برای روان صحبت کردن زبان فرانسوی نیاز است که بدانم ؟!

پس درآغاز تلاش کنید بیش ترین واژگان کاربردی فرانسوی را فراگیرید و سپس واژگان تازه را فراگیرید البته با ساختن جمله با آن واژگان و نه فقط یادگیریشان !

| تفاوت بین Bon و Bien در زبان فرانسه

چنانچه دیدگاه یا پرسشی در رابطه با این مقاله دارید ، راحت باشید ، بپرسید !

مسعودی :
ممنون از به اشتراک گذاریتون و عرض خسته نباشید به شما سلام زبان فرانسوی ها بابت پست های مفیدتون .
یاسر :
بدک نبود ! :)
ثمین :
ممنون و خسته نباشین .

دیگر مقالات و آموزش های زبان فرانسه